بررسی خدمات دکتر قالیباف در فرماندهی نیروی انتظامی+ تصاویر منتشر نشده
دکتر محمد باقر قالیباف
مرد عمل و اندیشه

نام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ معاصر قرین با شجاعت، دلاوری و ایثارگری غیورمردانی است که با توکل به خداوند متعال و استعانت از انفاس قدسی حضرت ولی عصر (عج)در ایجاد امنیت و آسایش مردم با تلاش فراوان جان خود را نثار نموده اند. شایسته است که در هفته نیروی انتظامی یادی کنیم از دکتر قالیباف در مقام فرمانده نیروی انتظامی و نگاهی اندازیم بر گوشه ای از خدمان ایشان در آن یگان مقدس.

تدبیر دکتر قالیباف در نیروی انتظامی این سازمان را بازسازی کرد و عملکرد موفق امروز نیروی انتظامی ،ثمره زحمت و تدبیردوران فرماندهی ایشان می باشد. نیروی انتظامی در دوران دکتر قالیباف با تغییرات اساسی و تغییر رویکرد این نیرو، سرافرازانه نمره قبولی می گیرد و کیست که از خاطر برده باشد، چهره صمیمی پلیس و قطع شدن دست اراذل و اوباش و بستن مرزهای قاچاق کالا و حاکم شدن نظم و دیسیپلین بر چهره این نیرو، تا چه حد مرهون زحمات و روحیه خستگی ناپذیر او بوده است.

-از مهم ترین فعالیت‌های دکترقالیباف در نیروی انتظامی، راه اندازی سامانهٔ ۱۱۰، مرکز فوریتهای پلیس، ۱۹۷ مرکز نظارت همگانی مردمی بود. 

-ازدیگر اقدامات وی نیز می‌توان تجهیز کردن نیرو به خودروهای روز دنیا مانند مرسدس بنز و تویوتا جهت نیروهای عملیاتی نام برد. گرچه فرمانده بعدی پلیس هزینه نگهداری این خودروها را بالا دانسته و برای فروش آنان اقدام کرد.
- ایجاد دفاتر خدمات دولت الکترونیک یا پلیس ۱۰+ ازدیگر  دستاوردهای  وی در دوران خدمت او بود.

به کارگیری فناوری اطلاعات در بخش های مختلف این نیرو ، اصلاح و مهندسی روشها و کاهش مراحل انجام کار ، ارایه خدمات غیرحضوری به مردم و هچنین استقرار نظام خاص رسیدگی به شکایات مردمی و ارتقای سطح پاسخگویی، نمونه هایی از عملکرد مدیریتی موفق دکتر قالیباف در نیروی انتظامی می باشند.

تلاشهای انجام شده در بکارگیری فناوری اطلاعات در ناجا، مبین توجه خاص سردار قالیباف به ایجاد تعامل مثبت با مردم و ارتقای سطح کیفیت ارایه خدمات و توجه به حفظ کرامت مردم در دریافت خدمت بود و هم اکنون نیز می باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت  در نامه ای از خدما ت دکتر قالیباف فرمانده نیروی انتظامی آن دوره  تشکر کرد و  اعلام کرد : با توجه به اقدامات ارزنده مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی در زمینه رسیدگی به پیشنهادات و شکایات مردمی و پاسخگویی موثر به مردم ، آن مرکز به عنوان واحد پیشرو و نمونه در اجرای طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع معرفی می شود. .
مهندس جهانگرد نماینده رییس جمهور وقت در امور فناوری اطلاعات نیز  تاکید کرد که ناجا  تجربیات بدست آمده در حوزه بکارگیری فناوری اطلاعات را به دیگر سازمان ها منتقل کند .

-راه اندازی مرکز سینمایى ناجا از دیگر افتخارات دوران  فرماندهی دکتر قالیباف است .

مرکز سینمایى ناجا از اواخر سال ۱۳۷۹ با تدبیر و درایت فرماندهى محترم نیرو (سردار قالیباف) و با سه رویکرد تولید و مشارکت در ساخت و همکارى و حمایت و پشتیبانى خدمات در نیروى انتظامى فعال شد،به طوریکه  مرکز سینمایی ناجا طی دو سال فعالیت هنری موفق به تولیدات بالغ بر نه هزار دقیقه سریال و مجموعه تلویزیونی، فیلم سینمایی، نماهنگ و فیلم کوتاه …شد مانند: « خواب و بیدار »،« دایره تردید »،«جستجو در شهر »،« معما »،« پلیس ۱۱۰ ،« پلیس آسمانى ».یکى از فعالیت‌هاى این مرکز حمایت از گروه‌هاى فیلمسازى در سطح کشور از طریق صدور مجوز و نظم و امنیت است. در حال حاضر براى کلیه گروه‌هاى فیلمسازى اعم از سینمایى و تلویزیونى صدور مجوز نظم و امنیت (طی ۲۴ ساعت) منحصرا از طریق این مرکز صورت مى‌گیرد.
یکى از عمده‌ترین فعالیت‌هاى مرکز سینمایى، پشتیبانى و ارایه خدمات انتظامى نظریات کارشناسى تخصصى به شرح ذیل می باشد :
- ارایه انواع خودروهای انتظامی و پلیسی
- ارایه تجهیزات انتظامی
- ارایه اماکن مختلف انتظامی به عنوان لوکیشن
- ارایه نظریات کارشناسی انتظامی
- ارایه نفرات زبده و آموزش دیده به عنوان هنرور انتظامی جهت صحنه های خاص پلیسی

-ایجاد امنیت‌ در مناطق‌ مرزی‌ شرق‌ کشور ــ برخورد با اراذل‌ و اشرار ــ تجهیز و تقویت‌ یگان‌ ویژه‌ ـ راه‌اندازی‌ هنگهای‌ مرزی‌ ـ تشکیل‌ پلیس‌ تخصصی‌ ـ ایجاد تحول‌ در کلانتریهای‌ سراسر کشور ـ مکانیزه‌ کردن‌ کلیه‌ خدمات و برخورد با پرسنل‌ متخلف‌  از جمله‌ فعالیتهای‌ نیروی‌ انتظامی در دوران فرماندهی سردار قالیباف می باشند.
خدمات یاد شده گوشه ای ازصدها فعالیت با ارزش دکتر قالیباف در مقام فرماندهی نیروی انتظامی بودند به طوریکه ذکر تک تک خدمات دکتر در نیروی انتظامی در اینجا نمی گنجد. ابن مقاله به بهانه بزرگداشت هفته نیروی انتظامی نوشته شده است تا یادمان نرود سردارمان با همان روحیه جهادی و خلاقش در حال خدمت گذاری است ،یادمان نرود که او پیشسکسوت نیروی انتظامی است  و جای دارد که مورد تقدیر قرار گیرد،و یادمان نرود که اقتدار امروزه نیروی انتظامی مرهون خدمات پیشین اوست.

 

  

   
   

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حسین کشتگر قاسمی
آخرین مطالب